Nätdejting

Jag funderar lite på det här med nätdejting och hur vanligt det är. Nätdejting innebär inte alltid kontaktannonser. Det kan handla om msn, chatt, communitys osv. Jag har aldrig lagt upp nån kontaktannons själv, men kan erkänna att jag har skaffat falska profiler för att kunna kika runt lite och se ifall det finns någon intressant. Har blivit förvånad många gånger när jag upptäckt att flera personer man känner finns som medlemmar... kanske är det vanligare än man tror tänker jag då? Jag vågar dock inte göra det själv, känner mig för feg och som ett slags sista-utväg-metod.

Jag har däremot pratat med främmande killar över msn och sen träffat dem irl. Oftast blev jag lite besviken över att attraktionen som man kände över datorn inte fanns i verkligheten hehe, och det har lett till att man senare sluta prata med varandra. Man bygger alltid upp en bild av den personen som senare inte stämmer med verkligheten. Det är nog därför som jag inte vågar ta online-dating på allvar. Jag vill träffa en kille spontant och inte genom något utdraget och planerat.


Vad anser ni om nätdejting? Vågar ni er på det?



Kommentarer
Postat av: Katja

Träffade min sambo på nätet. Dock inte via en dejt-sajt utan via spelsajten blip.se :) Vi spelade o snackade musik. Han hade lite ideer på band jag kke skulle gilla så han fick min msn adress och på den vägen är det. Flytt från Malmö till Örebro tillsammans med vovven. Nu två år senare har vi ju lilla bebis Tuva :).

2009-03-10 @ 00:43:56
URL: http://lillagrodden.wordpress.com/
Postat av: Martina

Tack så mycket ! :) Jo absolut. Men för att lära av sina misstag måste man faktiskt acceptera det faktum att man gjort "fel" . :)



2009-03-11 @ 14:52:25
URL: http://hrvatica.blogg.se/
Postat av: Martina

Måste tillägga just angående detta inlägg. Självklart har man en överdrivet "bra" bild på en person över nätet - iom. att denne kan "spela" ett spel. Många gånger så låtsas folk vara något dem egentligen inte är. Därför blir man ofta besviken när man träffar dessa IRL - för helt plötsligt måste dem vara sig själva. Det är lättare när man inte står med personen i fråga framför sig. =)



Nätdejting har sina för o nackdelar :)

2009-03-11 @ 14:57:52
URL: http://hrvatica.blogg.se/
Postat av: Micki

Hmm vet inte...jag fick i och för sig kontakt med min nuvarande pojkvän via facebook, men det var efter att jag hade träffat/sett honom och visste vem han var! Kan ju vara lite knepigt, folk kan lätt ljuga ihop en massa tyvärr...jag tror på att när man slutar leta så kommer han! :)

Jag gjorde så och direkt när jag också hade släppt killen(läs-SVINET) jag hade varit med i 20 månader så kom mr. right :)

Har du sett/läst The Secret? Den hjälpte mig också jättemkt!

Jag lovar dig, den rätte kommer när du minst anar det!:)



2009-03-11 @ 23:44:01
URL: http://mickimus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback