Distansförhållande

Hej allihopa! (med risk för att låta som Blondinbella..)

Jag har funderat på det här med avstånd och om det kan fungera för förhållandet. Jag vet många par som har ett distansförhållande, men personligen så kan jag inte tänka mig att ha något sådant. Därför blir jag väldigt nojig när jag träffar en underbar kille, men som bor långt bort från mig.

Jag känner mig inte tillräckligt mogen för att fundera om jag vill flytta till honom  och planera framtiden. Jag vill inte bosätta mig i en annan stad pg a en kille.. det finns inte hos mig just nu.

Men hur gör andra par? För oavsett om det fungerar för tillfället, så måste man planera långsiktigt.. med jobb flytt osv. Det kan man inte komma ifrån. Därför har jag alltid tagit lite avstånd från killar som inte bor nära.

Jag tror att det beror på rädsla, och att man vill ha trygghet. Dvs man vill gärna ha killen nära så man kan träffas när man vill (inte konstigt?), och man vill även kunna veta var man har honom.. är det för mycket begärt?






Kommentarer
Postat av: Leia

Skulle aldrig klara av ett distansförhållande. :S



Önskar dig en fin fredag.

2009-03-13 @ 15:23:01
URL: http://onlyforever.blogg.se/
Postat av: Martina

Har haft 2 distansförhållanden, varav ett varade i 4 år nästan. Det är inte värt det. Kan man lika bra ragga upp nån en gång i månaden. Vissa saker man behöver, får man ej. Till slut försöker man hitta dt hos någon annan. Kramar

2009-03-13 @ 15:43:53
URL: http://hrvatica.blogg.se/
Postat av: Martina

Lite för mycket för min unga ålder kanske. Men jag är glad att allt det hänt TIDIGT o inte nu. Det är ju nu man ska "ta tag" i sitt liv. O det har jag gjort :) Lärt utav tidigare misstag, o dem har det funnits gott om!



Hoppas du finner lyckan - nära dig. Du verkar skärpt.



För o kunna förstå vad man vill ha, för o kunna lista ut det så måste man låta sig själv begå ett o annat misstag. Det är enda sättet o lära sig på.



// Kramar, Nina

2009-03-14 @ 00:13:22
URL: http://hrvatica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback